smartbabyfilip

curiozităţile şi strădaniile unei mame în secolul XXI

sa tragem o linie si sa ne uitam in urma…

pe Octombrie 24, 2013

Internetul cu ale sale unelte ademenitoare a devenit o aparitie destul de rara in peisajul meu cotidian. Prezenta lui se rezuma la cateva check-up-uri pe mobil. Timpul este o resursa extrem de rapid epuizabila in ultima vreme. Drept urmare, cand reusesc sa arunc un ochi peste articolele mele, creierul incepe sa duduie de idei si sa scoata fum de aglomerat ce e. Nu am vrut sa fac din blogul acesta decat un colt de sinceritate, in care sa evadez doar atunci cand simt ca sunt in stare sa emit ceva important, demn de citit si de umplut acest spatiu virtual. Nu e un job, nu e un contract, nici cu mine insami, ci doar un loc in care sensibilitatile mele, framantrarile si bucuriile mele sa prinda glas/ forma.

Cu ce ne laudam astazi, la un an si 4 luni? Cu destule, mai ales ca toamna la curte se judeca dupa cate ai pus la borcane. de „borcanarit” m-am apucat mai mult din mandrie, nu ca as avea cine stie ce drag. Deci, activitatile one-to-one au fost destul de limitate, dar intense. Asadar, cea mai tare achizitie ever e ca pustiu’ meu zice „mama” si „mami” sau „tata” si „tati” intr-un mod atat de duios incat uit ca pe jos zace castronul de mancare sau ca in jurul lui stau toate ustensilele de bucatarie scoase din sertar (N.B. : la taiatul din mot, primul obiect cules din tava a fost lingurita. ce-o fi insemnand asta??). La faza asta, simt cum mi se scurge de pe frunte incruntarea si se transforma intr-o expresie de genul ” ioooooooiii, ce scuuuump!”.

Apoi, imitam animale precum: cainele, pisica, cocosul, gasca si calul si le recunoastem cand le vedem intr-o fotografie sau ca figurine.

Multumita mamei Ema (mama mea), stim ca gargarita este „gaga” si motocicleta este „trtreta”.

Partile corpului nu mai sunt un secret, dar ramane intre noi, caci daca sunt si alte persoane de fata ne rusinam si cautam sa ne ascundem dupa picioarele mamei („bo” adica). Ce daca e frig afara, „chica” nu trebuie sa stea neaparat pe cap. Bine ca avem „pu” in picioare. Iar daca mama ne scapa nitel usturoi in supa sau in piure, ca trebuie sa ne intarim imunitatea, „cachi” este cuvantul pentru „dezgustator”.

Culorile ne fascineaza, dar denumirile ni se par prea elaborate, asa ca „of” e singura culoare ce ne place (aka mov).

La capitolul constructii si daramari sau mai bine invers, caci asta a fost ordinea achizitiilor, am ajuns la performanta de 5 cuburi destul de mici suprapuse. La piesele de tip „lego”, sa desfacem e mai interesant.

Dar nu toate sunt sunt bleu ( varianta masculina pentru roz) in micul nostru regat, pentru ca printul nostru refuza cu obstinatie sa se imprieteneasca cu olita. Acel obiect de decor din baie pe care mami ni-l arata ori de cate ori trage o tura pe acolo va ramane un obiect de decor sau obstacol dupa caz, pana cand maria-sa, cheful, ii va veni sa se aseze pe el mai mult de 3 secunde. Nu-i bai, nu suntem aproape de dead-line. Si apoi, oamenii in halate zic ca antrenamentul incepe pe la 18-24 de luni. Deci, suntem in grafic.

Un alt capitol drag mie este alaptarea. Aici, sfantul lapte e la loc de cinste ca vine direct de la tzitzi si speram sa-l mai tinem asa pana pe la vreo doi ani. Trebuie sa recunosc ca nu am primit dezaprobari, cel putin nu directe pana acum, privind alaptarea extinsa. Toate persoanele s-au aratat vadit placut impresionate si mi-au urat la cat mai multe luni. Asta da mentalitate de secol XXI!

Si pentru ca telepatia lucreaza perfect pentru armonia noastra interioara, ma retrag in cuibul meu pentru un pui mic si somnoros care cauta un tzitzi dulce si cald.

Cu bine!

 

3 responses to “sa tragem o linie si sa ne uitam in urma…

  1. As da un like la articol, dar ai buton de like doar pentru Facebook. 😦
    Irina

    Apreciază

    • alinafilip spune:

      Irina, crede-ma ca nu am observat lipsa acestui buton pentru ca nimeni nu a reclamat-o pana la tine. as imbunatati mai multe aspecte la acest blog,asa mi-am propus, dar pana la urma nu e o vitrina, ci un fel de colt de cafenea unde se asaza cine doreste si savureaza/citeste ce-i place inimii. continutul mai are mult pana sa ajunga macar la nivelul tau. iata, am regasit si butonul magic pt bloggeri.multumesc.

      Apreciază

      • Nu sunt o experta in blogging, iar realitatea e ca blogul meu e unul plin de balarii. Sugestia mea a fost facuta din perspectiva unei cititoare de blog. Atat.

        De la o vreme incoace tot primesc complimente la adresa blogului meu. Zau ca nu stiu de ce. Doar la o privire de ansamblu, eu il vad imprastiat si nehotarat. De fapt, nu e vina blogului ca nu stiu ce vreau de la el si nici ca nu am timp suficient sa ma ocup de el. 🙂
        Irina

        Apreciază

Loc de dat cu parerea

Ivy & mommy

on a journey...

Cărti gratuite în format PDF

Descarca gratuit in PC sau tableta cele mai bune carti electronice pdf

Camelia - Nicorina Edu

Profesor pentru învăţământul primar

Idei pentru mămici şi copii

Idei creative pentru timpul liber, reţete culinare, sfaturi practice

Mămica Activă

Echilibru între pasiunile profesionale și viața de mamă

Arome de poveste

curiozităţile şi strădaniile unei mame în secolul XXI

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

time4splash

Handmade, tutoriale, unicat, interviuri, sfaturi

Lucy Visinescu's Blog

Informatii si sfaturi despre dinti si nu numai

Fara sa stie, ingeri...

Unii au gazduit, fara sa stie, pe ingeri (Evrei 13:2)

TAG Toys

Stimulating Intelligence During the First Years of Life

Aventuri în Ouzoland (Miorițaland)

După opt ani de trai și viață pe malul mării, m-am întors la Timișoara. Am plecat 1, am venit 3.

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Copilăria noastră frumoasă / Our Beautiful Childhood

curiozităţile şi strădaniile unei mame în secolul XXI

Lilutesa

curiozităţile şi strădaniile unei mame în secolul XXI

Cristian Lisandru

festina lente - prin(tre) cuvinte, gânduri, mirări...

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

doua fete cucuiete

cum ne petrecem timpul

Blogul Mamei (Începătoare)

Pășiți în lumea plină de culori a copilăriei

Lecturi si Arome

retete simple pentru oameni simpli

Claudette Bazar

de toate, amestecate

Regina Buburuza

E bine sa lasi in urma ta si altceva in afara de un schelet. Chiar si un pamflet.

Caiet pentru şcoala de...acasă

Joacă, şcoală şi terapie...acasă

