smartbabyfilip

curiozităţile şi strădaniile unei mame în secolul XXI

Piatra de Alaun – deodorant natural și remediu împotriva iritațiilor

pe Februarie 13, 2014

Cunoașteți starea aceea în care vă vine să vă dați cu palma peste frunte și să vă spuneți: „pe ce lume am trăit până acum”? Cam așa m-am simțit când am decis să-mi schimb antiperspirantul, obiectul fără de care nu-mi pot începe ziua ca mămică ce se străduiește să țină ritmul cu un ștrengar de un an și opt luni. Mi-a ajuns de atâtea pete galbene pe bluzele albe sau pete albicioase pe hainele închise la culoare. Mi-a ajuns de atâta aluminiu pe pielea mea, de atâtea substanțe pe care abia le pot citi, darămite să le și pronunț.

Nu mă apucam să scriu despre ”marea mea descoperire” dacă nu aș fi fost 100% convinsă de ea, de Piatra de Alaun. Am găsit-o pe site-ul deja drag mie, Organic Baby. Mai incercasem un deodorant solid de la Forever cu aloe. Bun și el, dar se ducea prea repede.

piatra de alaun

Foarte prompți și corecți în livrare, cei de la Organic mi l-au trimis împreună cu înălbitorul de rufe ecologic OXO Brite. V-am  povestit despre el aici.

Ce este Piatra de Alaun?

Este o sare extrasă din Siria din minele de alaun. Este cunoscut din antichitate pentru virtuțile sale cosmetice.  Această sare nu are miros și, în contact cu apa, eliberează microparticule cu efect bacteriostatic și hemostatic. Asta înseamnă că previne înmulțirea bacteriilor responsabile cu mirosul neplăcut din transpirație, oprește sângerările ușoare de la nivelul pielii și are efect antiinflamator. Se aplică pe pielea umedă sau se trece sub un jet de apă pentru a dilua sărurile și a le putea transfera pe piele. Structura sa moleculară îl face inabsorbabil de piele, adică nu trece în celulele de la nivelul pielii. Poate fi folosit în orice zonă, după epilat sau bărbierit. Nu este alergen și nu are miros, neinterferând, astfel, cu parfumul.  Mult mai multe detalii găsiți în prezentarea produsului pe site.

Cum l-am testat?

 Primul punct, transpirația: eu și tata Filip l-am aplicat o singură dată pe zi. Rezultat: test trecut cu brio, fără cămașă udă, fără mirosuri de niciun fel, fără pete, fără senzația aceea de piele încărcată pe care o lăsau antiperspirantele clasice. Merge cu brio și pe picioare pentru menținerea pielii uscate și fără miros. Cum? Fie treceți cu stickul umed pe piele, fie răzuiți câteva cristale pe care le dizolvați în puțină apă. Pe magazinul online se găsește și în varianta pudră. Această soluție poate fi pulverizată în încălțăminte și lăsată să se usuce. Pudra poate fi pusă în șosete sau chiar în pantofi.

Al doilea punct: iritațiile după bărbierit și epilat. Tata Filip, fidel de ani întregi de zile, practic de când îl știu, adică de vreo 12 ani, unui singur after-shave din cauza pielii sensibile, a fost extrem de reticent în privința lui. Rezultat: un tătic mulțimit de imaginea lui de după bărbierit. Plus efectul de încetinire al creșterii firelor de păr, plus de care mă bucur eu mai ales, nefiind o fană a epilării cu ceară în zona axilară.

Al treilea punct: acneea sau micile coșuri. Zilele premenstruale se lasă, de obicei, cu mici invadatori pe tenul meu mixt. Deunăzi, unul mai serios simțeam că-și face apariția pe bărbie. Nu i-am dat drept de apel și l-am executat de două ori pe zi, vreo două zile. Rezultat: acneea s-a retras total, fără urme, fără alte creme sau tratamente. Poate fi folosit pentru matifierea tenului gras înainte de aplicarea machiajului.

L-am recomandat unei prietene însărcinate care a are toleranță zero la parfumuri. Mi-a spus că drept mulțumire o să-mi facă drept cadou orice parfum îmi doresc după ce naște. 🙂 Aș fi vrut să aflu mai demult de el, poate așa nu mai sufeream din cauza parfumurilor cât am fost însărcinată, poate așa nu-mi mai distrugeam cămășile mele albe preferate cu volane și de mătase, poate nu mai lăsam atâtea substanțe periculoase să-mi intre în piele, poate l-aș fi scutit pe Ș de neplăceri când viespile din grădină îl înțepau nemilos, lăsându-i acele umflături dureroase.

Mai e nevoie să adaug că un baton de 120 de grame este valabil cel puțin 12 luni (echivalentul a aproximativ 12 deodorante obișnuite!!!) și îl poți cumpăra pentru doar 15 lei, cel mai mic preț de pe toate site-urile care îl comercializează? Am verificat și asta. 🙂

Recapitulare: una bucată Piatră de Alaun = antiperspirant, after-shave, cremă după epilare, baton hemostatic, soluție antiinflamatoare după înțepături  de insecte, antiperspirant pentru picioare NATURAL.

2 responses to “Piatra de Alaun – deodorant natural și remediu împotriva iritațiilor

  1. […] Despre Piatra de Alaun vă invit să citiți aici. […]

    Apreciază

  2. […] site-ul Organic Baby povesteam în câteva posturi mai vechi că am testat antiperspirantul natural Piatra de Alaun, înălbitorul natural de rufe Oxo-Brite și parfumul roll-on French Lilac […]

    Apreciază

Loc de dat cu parerea

Ivy & mommy

on a journey...

Cărti gratuite în format PDF

Descarca gratuit in PC sau tableta cele mai bune carti electronice pdf

Camelia - Nicorina Edu

Profesor pentru învăţământul primar

Idei pentru mămici şi copii

Idei creative pentru timpul liber, reţete culinare, sfaturi practice

Arome de poveste

curiozităţile şi strădaniile unei mame în secolul XXI

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

time4splash

Handmade, tutoriale, unicat, interviuri, sfaturi

Lucy Visinescu's Blog

Informatii si sfaturi despre dinti si nu numai

Fara sa stie, ingeri...

Unii au gazduit, fara sa stie, pe ingeri (Evrei 13:2)

TAG Toys

Stimulating Intelligence During the First Years of Life

Aventuri în Ouzoland (Miorițaland)

După opt ani de trai și viață pe malul mării, m-am întors la Timișoara. Am plecat 1, am venit 3.

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Copilăria noastră frumoasă / Our Beautiful Childhood

curiozităţile şi strădaniile unei mame în secolul XXI

Lilutesa

curiozităţile şi strădaniile unei mame în secolul XXI

Cristian Lisandru

festina lente - prin(tre) cuvinte, gânduri, mirări...

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

doua fete cucuiete

cum ne petrecem timpul

Blogul Mamei (Începătoare)

Pășiți în lumea plină de culori a copilăriei

Lecturi si Arome

retete simple pentru oameni simpli

Claudette Bazar

de toate, amestecate

Regina Buburuza

E bine sa lasi in urma ta si altceva in afara de un schelet. Chiar si un pamflet.

Caiet pentru şcoala de...acasă

Joacă, şcoală şi terapie...acasă

