smartbabyfilip

curiozităţile şi strădaniile unei mame în secolul XXI

Macarons cu parfum de liliac – povestea unei regăsiri

pe Martie 12, 2014

M-am temut mereu de înălțime. Cu toate acestea, am îndrăznit să închiriez acea cameră de vreo 20 de metri pătrați la mansarda clădirii doamnei Georgette, o cameră simplă, cu parfum de lavandă și tutun impregnat în tapetul oliv, mai degrabă gri de la atâta fum, de pe strada Jasmin, numărul 27.

– Bună afacere! O chirie ca asta nu mai găsești atât de aproape de Turnul Eiffel, mai ales în arondismentul 16. Lumina e perfectă pentru a putea lucra la peisajul provensal. Trebuie să-l termin până săptămâna viitoare, până la inaugurarea expoziției.

Azi, soarele de aprilie m-a răsfățat și mi-a oferit atâta căldură și lumină încât să-mi termin pânza și aproape că am uitat să mai mănânc. Ce uituc sunt! Ultimul colț de pâine l-am aruncat pe fereastră ca să scap de agitația unor porumbei ce-și făcuseră cuib chiar deasupra ferestrei mele. Altădată i-aș fi lăsat să gângurească, dar azi nu aveam vroiam să mă deranjeze nimc.

Trebuie să ies. Am nevoie de o gură de aer proaspăt, să mă adun și să mă îndrept către cea mai apropiată boulagerie. Știu deja că monsieur Dumont nu mai are mare lucru pe rafturi, dar sper să mai găsesc ceva înainte să închidă. La naiba! E încă rece afară! Mi-am îndesat mâinile în redingota subțire, țin strâns câțiva franci și trec razant pe lângă cofetăria deschisă de două zile unde încă nu e multă lume la mese. Mă înfing în ușa brutăriei cu siguranța unui polițist care știe că acolo îl va găsi pe martorul cheie care să-l ajute să închidă un caz complicat. Și eu știam că voi găsi o ultimă baghetă care să acompanieze niște felii de Brie și cele două nectarine rămase în frigider. Am avut noroc, știu, de obicei sunt un tip norocos, găsesc ceva pe ultima sută de metri: o idee, ceva de cumpărat la ofertă, o chirie bună, orice să mă salveze.

Trec de cofetărie și inspir adânc. Trebuie să fie o plăcere să lucrezi într-un asemenea loc: atâtea arome, ingrediente. Oamenii intră de plăcere aici și ies fericiți. Cum lucrează creierul! Are o memorie a mirosurilor fantastică și nu îți dă pace până nu îi oferi acele câteva clipe trecătoare de satisfacție.  Ceva mă trage înapoi. Mă scutur de ultimii franci.

-Hai, Dominique, o ultimă favoare pe ziua de azi! Meriți o răsplată!

Deschid ușa cofetăriei. Magnolia, am observat că se cheamă. Înăuntru doi copii se delectează din două madeleine cu glazură de vanilie. Mă îndrept spre tejghea cu ochii mereu ațintiți spre vitrina colorată ca un magazin de jucării. Sunt sensibil la culori, la tot ce e parfumat și la tot ce îmi încântă simțurile. Un platou imens de macarons îmi fac inima să bată mai tare. Se pare că ele au ieșit câștigătoare.

–Mademoiselle, acele macarons lila, îmi place cum arată. Aș vrea o cutie medie, s’il vous plaît!

După ce termin fraza îmi îndrept privirea spre domnișoara ce abia se întorsese spre mine. Liliac! E un parfum de liliac! Într-o cofetărie nu există asemenea arome. Și apoi, e un parfum de femeie. E atât de puternic încât să răzbată peste aceste arome de prăjituri, dar suficient de plăcut încât să vrei să-l mai simți o dată  și încă o dată… Vine dinspre ea! Abia acum remarc ochii ei verzi. Îmi zâmbește și mă întreabă ceva. Nu am înțeles. Mintea mea e prea ocupată să admire verdele crud din privirea ei peste care alunecă încet, foarte încet o șuviță din părul ei șaten, prins cu o eșarfă violet.  O fracțiune de secundă, intinsă la maximum, în care mă simt purtat în afara timpului și spațiului parizian, o privire mă aruncă într-un loc ascuns din sufletul meu: o bancă străjuită de flori de liliac, pe care stau ținându-se strâns doi adolescenți într-o îmbrățișare puternică, amenințată de o iminentă despărțire.

3964270_BOUQUET-DE-LILAS-BLANC

–Monsieur, le oferiți cadou sau sunt pentru dumneavoastră?

–Oh, mon Dieu, cred că ți le voi oferi ție, Anne!

Atunci, în acea clipă, privirea verde i s-a umplut de lumină și de lacrimi! Doisprezece ani în care parfumul ei de liliac m-a urmărit până și în pânzele mele, doisprezece ani în care simțurile mele au devorat tot ce mă aducea mai aproape de ceea ce însemnase Anne în adolescența mea târzie: arome, culori, senzații, ani în care am reconstruit liniile trupului ei ca un sculptor în trupurile altor femei. Acum ea era în fața mea! Am sărit să o cuprind din nou. Mâinile ei fine, acele degete lungi și bine articulate îmi mângâiau însetate din nou chipul. Nu mai eram adolescenți, eram doi adulți cu visele aruncate în zările îndepărtate ale lumii, reuniți de niște arome îmbietoare de cofetărie. Acum, niciun spectru al vreunui viitor incert nu ne mai amenința.

–Nu te-ai schimbat, Dominique!

–Ai inflorit, Anne!

Nota autoarei: câte parfumuri  Frech Lilac îmi vor trebui ca să mă inspire să scriu întreaga poveste a celor doi îndrăgostiți?

Mulțumesc Organic Baby!

parfum french lilac

One response to “Macarons cu parfum de liliac – povestea unei regăsiri

  1. […] De pe site-ul Organic Baby povesteam în câteva posturi mai vechi că am testat antiperspirantul natural Piatra de Alaun, înălbitorul natural de rufe Oxo-Brite și parfumul roll-on French Lilac Pacifica. […]

    Apreciază

Loc de dat cu parerea

Ivy & mommy

on a journey...

Cărti gratuite în format PDF

Descarca gratuit in PC sau tableta cele mai bune carti electronice pdf

Camelia - Nicorina Edu

Profesor pentru învăţământul primar

Idei pentru mămici şi copii

Idei creative pentru timpul liber, reţete culinare, sfaturi practice

Mămica Activă

Echilibru între pasiunile profesionale și viața de mamă

Arome de poveste

curiozităţile şi strădaniile unei mame în secolul XXI

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

time4splash

Handmade, tutoriale, unicat, interviuri, sfaturi

Lucy Visinescu's Blog

Informatii si sfaturi despre dinti si nu numai

Fara sa stie, ingeri...

Unii au gazduit, fara sa stie, pe ingeri (Evrei 13:2)

TAG Toys

Stimulating Intelligence During the First Years of Life

Aventuri în Ouzoland (Miorițaland)

După opt ani de trai și viață pe malul mării, m-am întors la Timișoara. Am plecat 1, am venit 3.

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Copilăria noastră frumoasă / Our Beautiful Childhood

curiozităţile şi strădaniile unei mame în secolul XXI

Lilutesa

curiozităţile şi strădaniile unei mame în secolul XXI

Cristian Lisandru

festina lente - prin(tre) cuvinte, gânduri, mirări...

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

doua fete cucuiete

cum ne petrecem timpul

Blogul Mamei (Începătoare)

Pășiți în lumea plină de culori a copilăriei

Lecturi si Arome

retete simple pentru oameni simpli

Claudette Bazar

de toate, amestecate

Regina Buburuza

E bine sa lasi in urma ta si altceva in afara de un schelet. Chiar si un pamflet.

Caiet pentru şcoala de...acasă

Joacă, şcoală şi terapie...acasă

