smartbabyfilip

curiozităţile şi strădaniile unei mame în secolul XXI

Amintiri inedite ale bebelușului meu

pe Martie 21, 2014

footprintsresize

Știți acele albume cu tot felul de fotografii ale bebelușului care îi surprind diferite faze ale creșterii lui, cu tot felul de informații înregistrate. Sigur aveți și voi unul acasa, sau poate. Ei bine, eu nu mi-am luat unul. Fotografii am de umplu o cutie de DVD-uri cu fotografii și filme cu Ș, iar albumele îți propun diverse momente pe care eu poate nu le-am surprins, de exemplu primii pași. Ș nu m-a anunțat când are de gând să meargă pentru prima oară ca eu să mă arunc asupra aparatului foto și să prind mișcarea. Am suprins eu un moment ceva mai târziu. Sau prima băiță: hai să fim serioși. Cine era atât de calm și inspirat să captureze acele clipe când pe fața mea se citea ingrijorare și nesiguranță în manevrarea copilului în cădiță.

Pentru asta ar fi trebuit să am un soț mereu prezent și mereu atent la premierele copilului nostru. Am facut-o pe fotograful amator de câte ori am putut.

Pentru asta am ales să păstrez într-o cutie de cămăși a soțului meu niște lucrușoare care îmi sunt dragi și pe care le dezvălui pentru prima oară cuiva. Poate vă ofer niște idei. Am observat că în afară sunt adevărate afaceri din confecționarea și personalizarea de amintiri ale bebelușului.

  • clema cu ombilicul – e ciudat la prima vedere să ții așa ceva în mână, dar apoi realizezi că prin acel canal mic bebelușul tău s-a hrănit cu tot ce era mai bun de la tine.
  • brățările de identificare din maternitate

-cartonul cu numele lui, greutatea și lungimea lui la naștere, folosit tot pentru identificare.

-săculețul cu plantele folosite la scăldatul de după botez, efectuat de nășică. Ș se bucură de prezența unei nănuțe tare inspirate în viața lui pentru că aici e o poveste foarte drăguță legată de tot ceea ce se pune conform tradiției la scăldatul bebelușului. Am să menționez, și sper să nu uit ceva, cam ce a pus nana G (aka Kumi) în acel săculeț.

Busuioc ca sã fie atrãgãtor copilul mai ales dacã este fatã
Grâu sã fie cinstit
Mãrar sã fie plãcut ca mãrarul în bucate
Mentã sau romanitã sã creascã usor si sã fie sãnãtos
Mãciulii de mac ca sã doarmã bine
Seminte de cânepã ca sã creascã repede
Pene ca sã fie usor ca pana
Apã sfintitã ca sã fie copilul curat ca aceasta
Bani ca în viata copilul sã aibã parte de avere

  • flori din lumânarea de la botez.

-panglica sau fașa de botez,

  • crișma am transformat-o în fețe de perne pentru Ș deoarece vroiam să o aibă mereu sub căpșor și Sfântul Duh să-i apere visele și suflețelul.

-o felicitare de la cei mai buni prieteni cu ocazia nașterii

-desene făcute de copiii invitați la petrecerea dată în cinstea lui Ș.

-un plic cu bani pe care încerc să-l umplu cât mai des și să-l golesc cât mai rar 🙂 tot pentru răsfățul lui.

-șuvița de păr de la tăierea ”moțului” (împlinirea vârstei de un an).

-lingurița de plastic pe care a ales-o de pe tava cu tentații sau tava destinului,  tot de la aceeași petrecere.

Aș fi vrut să fac, dar nu am fost inspirată la momentul potrivit:

un mulaj sau o amprentă a mânuței și piciorușului lui de bebe dulce cu miros de lăptic pe care să le încadrez într-o ramă foto.

-un tatuaj (!!!), da, un tatuaj cu amprenta piciorușului lui. Am văzut unul la o mămică și mi-a plăcut la nebunie. E ceva ce porți mereu cu tine.

Nu am primit și sunt un pic tristă din cauza asta că nu știam că pot cere șuvița de păr de la botez pe care i-a tăiat-o preotul în biserică.

Voi mai adăuga, cu siguranță:

-primul dințișor de lapte căzut.

-prima floare sau felicitare oferită sau confecționată de el când va fi mai mare.

-primul lui desen cu mami și tati alături de el.

Remarcați că nu vorbesc de fotografii. Acestea nu intră în discuție.

Am mai auzit de cazuri trăznite de părinți care au păstrat până și placenta sau au făcut un mulaj după fundulețul bebelușului. Aici nu comentez. Nu am spațiu să le țin. Sau chiar testul de sarcină cu cele două liniuțe roz. Referitor la acesta, am doar o fotografie pe telefon. 🙂

Intenționez și, în felul ăsta îmi fac o promisiune, să îi fac o cutie de lemn special pentru a păstra toate lucrurile acestea, o cutie pe care să o decorez în tehnica decoupage-ului. M-am îndrăgostit de această tehnică și sper să mă apuc cât mai curând de hobby-ul acesta. Dacă nu o fac în lunile următoare, să mă trageți de mânecă (virtual).

Sper că v-am oferit câteva sugestii pentru a păstra aceste amintiri unice pe marginea cărora se vor țese povești frumoase când țâncii vor fi mari și dacă ați mai adăuga ceva pe listă, vă rog să o faceți într-un comentariu mai  jos.

Foto credit http://www.sewdangcutecrafts.com/2011/02/round-3-projects-time-to-cast-your-vote.html

Loc de dat cu parerea

Ivy & mommy

on a journey...

Cărti gratuite în format PDF

Descarca gratuit in PC sau tableta cele mai bune carti electronice pdf

Camelia - Nicorina Edu

Profesor pentru învăţământul primar

Idei pentru mămici şi copii

Idei creative pentru timpul liber, reţete culinare, sfaturi practice

Arome de poveste

curiozităţile şi strădaniile unei mame în secolul XXI

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

time4splash

Handmade, tutoriale, unicat, interviuri, sfaturi

Lucy Visinescu's Blog

Informatii si sfaturi despre dinti si nu numai

Fara sa stie, ingeri...

Unii au gazduit, fara sa stie, pe ingeri (Evrei 13:2)

TAG Toys

Stimulating Intelligence During the First Years of Life

Aventuri în Ouzoland (Miorițaland)

După opt ani de trai și viață pe malul mării, m-am întors la Timișoara. Am plecat 1, am venit 3.

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Copilăria noastră frumoasă / Our Beautiful Childhood

curiozităţile şi strădaniile unei mame în secolul XXI

Lilutesa

curiozităţile şi strădaniile unei mame în secolul XXI

Cristian Lisandru

festina lente - prin(tre) cuvinte, gânduri, mirări...

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

doua fete cucuiete

cum ne petrecem timpul

Blogul Mamei (Începătoare)

Pășiți în lumea plină de culori a copilăriei

Lecturi si Arome

retete simple pentru oameni simpli

Claudette Bazar

de toate, amestecate

Regina Buburuza

E bine sa lasi in urma ta si altceva in afara de un schelet. Chiar si un pamflet.

Caiet pentru şcoala de...acasă

Joacă, şcoală şi terapie...acasă

